Thursday, December 31, 2009

diy E6

a minap végre rászedtem magam, és nekiláttam, hogy egykis szint vigyek a filmelőhívásba. de szó szerint. már egy ideje megvolt a kémia (tetenal E6), csak időm nem volt rá.
nameg féltem is tőle kicsit, mégiscsak diafilmet otthon(?)...
mint kiderűlt, nem is olyan vészes. kevesebb változó van a dologban mint a ff-hívásnál (ahol a hőmérséklet, a keverés a higítás, mind befolyásolja a kontrasztot, szemcséket, stb.). -najó, itt is lehet pl. a ph-érték változtatásával eltolni a szineket, de ebbe nem megyünk most bele.
az egyetlen kritikus pont, amire vigyázni kell, és ami az ff-film után új, az a 38-fokos hőmérséklet pontos tartása.
örültem is mint Matyika a karácsonyfának, mikor a tankból kihúztam a filmet, ás az nem volt tök fekete. sőtt, szerintem marhajó lett. már csak be kell szkenelni...csuda egy dolog a száradó filmet a végső szinében pompázva látni.

8 comments:

baowah said...

es akkor ezzel elo tudod hivni a ket filmet, amit adtal?

ferencke said...

már akartam kérdezni, hogy sikerult e valaol elohivatnod...
amúgy megy nem. vagyishogy igen, de mégsem. nincs annyi söröd. ha vanis, akkor se!
tegnap rányomtam a cuccot egy tekercs olyan fajta filmre. tök sötét lett. van ott valami, de még nemjó. majd ma ujrapróbálom más időkkel.
a kihívható filmek száma meg véges. papirforma szerint 12, de ennél talán többet is kibír. viszont ennél sokkal több tekercs várja hogy kihívjam... szorry, de ezért nem. majd ha sikerül még vennem ilyen kémiát, talán.

add be vlahova C41-re. de oda, ahol nem ismernek, és nem mész oda többet...

baowah said...

de a C41 kihozza belole?

ferencke said...

crossprocess. valami csak előjön. ki kell próbálni. régebben hivattunk így ki. nemszerették. gond az, hogy a film hátulján az a fekete réteg összecseszi a gépet, meg az előhívót.

baowah said...

oke, photo phorst.

sooslaca said...

állat vagy!
hol lehet olyan középformátumos euróobalt kapni? nem tudom miben tárolnia filmjeimet...

sooslaca said...

apropó vasárnap megyünk ki valamerre fotózni, ha lesz időd akkor gyere vagy csatlakozz később vagy valami...csörögjé majd ha jösz

ferencke said...

:)
valami internetes üzletben láttam ilyen tartót (asszem Hama volt), de olyan ku...rva sokat kértek érte, hogy hagytam a fenébe. ez sima "euroobal", olyan zacskó-össze-vasaló géppel megbuherálva.

az akció meg jó ötlet. majd hívok ha lessz időm.