Monday, April 27, 2009

kék_sárga_zöld

derékig a repcében
avagy -nikon_F100 vs. teszkós_eccerhasználatos.
úgy alakult, hogy két gépben is csak pár kocka maradt. hívás lőtt gyorsan kilőttem őket, amíg a kocsimat mosták. -így keletkezett ez a kis összehasonlítás.

a nikonon a 80-as biometar, a tesco_disposable-n a kb. 22 milis plaszt obi. minkét gépben ugynolyan 100-as fuji_superia.
a fönti két kép készült a nikonnal, a lenti három pedig az immár sokadszor is újratöltött eccerhasználatossal.
hát repce-fotó témában a kis plaszt csoda -szerintem simán veri a zeiss_biometart... de majd ti megmondjátok.azt hiszem hogy ezzel a repcés sorozattal kihoztam a maximumot ebből a kis gépből. nekem nagyon tetszik (leszámítva azt a pár foltot, ami előhíváskor, FujiPeti rosszul bekevert kémiáji miatt keletkezett a nagyon kontrasztos részeknél. dehát nemharagszunk).
a végére egy jótanács: fekete ruhában ne menjetek a repce közé, mert pórul jártok! de azért menjetek és fotózzátok, mert szép.

10 comments:

G said...

Felulrol a harmadik a kedvencem. Ez a teszkosgep egy csoda;)

Edmár Béla said...

brutusz.
a tescós súlyos fölénnyel veri a biometart... viszont, az hogy széleslátó a kicsiédes,nagyon sokat segit a dolgán...

még jó, hogy annakidején meghagytam az utolsót. valamit éreztem...:)

ezt nem barkácsoltad meg ugye?

ferencke said...

g: nekem is!

og: ja. a széleslátó bizony rátesz egy kicsit. na meg a biometart 2,8-ra nyitottam, ami itt inkább hátránya lett. a kicsi DOF-tól nagyon összemosódott a sárga háttér. én hibám :(
legközelebb jobb lesz!
és de. egy kicsit ezt is megbarkácsoltam... ;)

Edmár Béla said...

hülye kérdés volt... tudhattam volna. :)
és mit barkácsoltál rajta?

baowah said...

igaz, h a tescos eletlen, de tenyleg van hangulata. jobb nezni azokat.

ferencke said...

természetesen ez csakis a kép hangulatáról szól. ennek a repcés napsütéses képnek. attol még ez a darab műanyag nemjobb mint egy F100-as, és nemjobb mint egy zeiss_biometar. egyszerűen más. imádom.

og: B-idő, és kis bevágások a lencse alatti lyuk szélébe (amit majd még megnagyobbítok, mert nemhozta a várt eredményt).

amúgy meg nagy külömbség van két ugynilyen gép lencséje között. volt amelyik nem vignyetált, volt amelyik simán csak életlen...
nekem ez a konkrét darab vált be a legjobban.

Edmár Béla said...

"kis bevágások a lencse alatti lyuk szélébe"?
nemértem-nemvágom... minek? dizájn? :D

ferencke said...

olyan lomo-s befénylések végett. a harmadik képen látszik is kereszt-irányban, de nem elég erősen. nameg erős fényforrás (pl. utcalámpa) fénye köré jó kis sugarakat kéne rajzolnia...
hogy hogy néz ki, majd inkább megmutatom. macerás körülírni.

Edmár Béla said...

hmmm. asszem értem...
szombaton 17:00-kor megnézem. :)

ferencke said...

az a szitu, hogy keményen beindult a "csillagvizsgáló_project", és ha minden jól megy akkor alapot ásunk, meg betonozunk szombaton. nembiztos hogy ott leszek...